Bu Blogda Ara

26 Ağustos 2009 Çarşamba

SHARRI OTEL'DE VİLLA KEYFİ

Üsküp'ten yola geç çıktığımızdan olsa gerek, Prizren'e doğru, asfalt dağ yolundan ilerlerken hava karardı. Eşim endişelenmeye başladı. Yol gerçekten pek ıssızdı. Belki de endişelenmekte haklıydı.

Virajlı yolda ilerlemek de çok zorlaştı. Ortalama hızımız 30-40 kilometreyi geçemiyordu. Kimi köylerden geçince tek tük insanlar görüyorduk ama bir an önce konaklayacak bir yere ulaşsak iyi olacaktı. Derken sanırım Prizren'e 25 kilometre kala ışıklarından konaklama tesisi olduğunu sandığımız bir binanın önüne geldik. Tesisin önündeki yolu bir miktar genişleterek, hiç olmazsa duraklayabileceğimiz bir alan açmışlardı. Hemen park ettim ve dağ başında bu ne idüğü belirsiz tesiste konaklamayı kafama koydum. Eşim ve oğlum otomobilde kaldı. Kızımla beraber tesisten içeri girdik. Demir kapısı kapalıydı, güvenlik görevlisi geldiğimiz fark etti. Resepsiyona kadar bize eşlik etti ve görevliyi çağırdı. Temiz bir tesise benziyordu. Nitekim otelin 4 yıldızlı olduğunu anladık. Görevli, her bir oda için 45'erden 90 Euro seçeneğinin yanı sıra, iki katlı alt katı salon, mutfak, tuvalet, üst katında iki yatak odası iki banyo olan villalarda toplam 70 Euro'ya kalabileceğimiz söyledi.

Villayı görmek istedik. Gösterdiler. Karanlıkta etrafı pek seçemiyorduk ama villa harikaydı. Hemen kabul ettik ve eşime durumu anlatmaya gittik. Güzel bir villada geceliği 70 Euro'ya kalabileceğimizi söyledik. O da gördü. Nitekim, yerinde karar vererek, güzel bir villaya yerleştiğimizi anladık.

Sabah olunca da etrafımızdaki dağlar ve orman, seri (hatta soğuk) havayla harika bir yerde olduğumuzu gördük. Bir dağın zirvesine yakın yamacındaki otel yeşillikler içinde harika bir dağ oteliydi. Ana blok yerine villada kalmak da cabası. Otelin teras şeklindeki lokantasında kahvaltımızı yaptık ve manzarayı seyrettik. Aşağıya doğru kıvrılıp giden yolu görünce, gece ne denli zor bir yolculuk yaptığımızı daha iyi kavramış olduk. Bu yola hemen bir isim taktık. Calgon yol. Nedeni de şu: Televizyondaki çamaşır makinelerini kireçten koruyan Calgon reklamında, teknik görevli ya da ev hanımı çamaşır makinesinin kıvrım kıvrım rezistansını gösteriyor ya... İşte o yol çamaşır makinesi rezistansına benziyordu. Kestirmeden yolu adı konulmuş oldu. Calgon reklamındaki gibi bir yol. Prizren'e bu yoldan gidecek, akşam tekrar otele geri dönecektik. Tahmini 22 kilometrelik yolu da ancak 1 saatte alabildik.

Konakladığımız Sharri Otel'in Youtube'de bir videosunu gördüm. Oteli görmek isterseniz aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz.