Bu Blogda Ara

12 Eylül 2013 Perşembe

40 GÜNDE KARAVANLA AVRUPA TURU (17)

KOPENHAG'A DOĞRU

Sabah kahvaltısını Sylt Adası iskelesinde, bizi ana karaya çıkartacak feribotu beklerken yapmıştık. Önceden biletimiz vardı, ancak Metin Bey, internetten plakalarımızı girerek, saat 13.30 için rezervasyon yaptırdı. Biletle sıraya girip, feribota binilemiyor yani.

Yeniden Danimarka sınırlarındayız. Otobanı kullanmadan Kopenhag'a gideceğiz. Karşıya geçer geçmez, yola devam ettik. Romo'dan Kopenhag'a 325 kilometre yolumuz var. Akşama Kopenhag'ta olmamız zor. Acelemiz de yok. Geceyi geçirecek uygun bir yer buluruz nasılsa.

100 kilometre kadar yol aldık almadık, Kolding yakınlarında sağda bir akaryakıt istasyonu ve yeme-içme tesislerinin tabelasını gördük. Buraya girmek için telsizden haberleşip, anlaştık.

K55.4754033
D9.4264133

Tesisin girişindeki tabelada, karavanlar için ayrı bölüm gösterildiği gibi, karavanların atık su boşaltılabileceği yeri gösteren yön tabelası da dikkatimizi çekti. Burada, atık su depolarını boşaltıp, temiz su ikmali yaptık. Kolding yakınlarındaki bu tesisi çok sevdim. Karavanlar için her türlü hizmet ücretsiz. Sabah kahvaltısını saat 11.00 gibi Sylt İskelesi'nde yapmıştık Saat oldu 16.30. Öğle yemeğimizi burada karavanlarımızda yedik.

Tesis girişindeki tabela

Depolarımızı temiz suyla buradan doldurduk.

Atık su ve tuvaletlerin boşaltılması için özel yerler var.

Tesisin GoogleEarth'tan görünüşü

Yemeğin ardından yeniden kontak açtık.

Her iki yakası yemyeşil yollardan geçerek, önce Odense, ardından Nyborg'a ulaştık. Burada, Danimarka'yı doğudan batıya bağlayan ünlü Storebaeltsbroen Köprüsü'nü geçeceğiz. Asma köprü tam 18 kilometre. İstanbul Boğazı'ndaki Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri kaçar kilometre acaba? 3. köprü yapılacak diye kopartılan yaygaraların, yapılan propagandanın farkında mısınız? Oysa bu bölgede boğaz köprülerini 3'e, 5'e katlayan o kadar çok köprü var ki... Bu köprüler yapılırken bu kadar tantana koptu mu bilemiyorum.

Storebaeltsbroen Köprüsü

Mola yerlerindeki haritalar bölge hakkında geniş bilgi içeriyor

Storebaeltsbroen Köprüsü. Sağda Korsor

Manzara güzel

Karavanın penceresinden Korsor

Korsor

Gerçi, köprü fiyatı da canımızı acıtmadı değil. Benim camper 6 metreden uzun olduğundan tam 50 Euro, (355 Danimarka Kronu) ödedim. Yavuz abi sanırım 33 Euro ödemiş.

Güncel köprü geçiş ücretlerini şu linkten görebilirsiniz.: http://www.storebaelt.dk/english/toll-charges

Köprüyü geçtik. Sağ tarafımızda güzel bir yerleşim birimi ve harika bir kıyı. Ne yazık ki burada duramadık. Sonradan haritadan baktım, burası Korsor imiş.

Bu da, Storebaeltsbroen Köprüsü'nün yukarıdan çekilmiş bir fotoğrafı. (İnternetten aldım)

Yeniden yola çıktık. Yolda, Yavuz Bey'in karavanının radyatörünü tamir ettirmek için tamirci/servis aradık. Navigasyonların POI  bul kısmını kullanarak, gittiğimiz yerlere baktık ama şansımız yaver gitmedi, her yer kapanmıştı.

Akşam saat 22.00 civarında, Kopenhag'a epey yaklaştık ve Shell akaryakıt istasyonuna konaklamak üzere girdik. Burada da tuvaletler ücretsiz. Pis değil ama çok da bakımlı, temiz değil. Mümkün olduğunca karavanlarımızdaki tuvaletleri kullanmak yerine, girdiğimiz tesislerdeki tuvaletleri (temizse) kullanmaya özen gösteriyoruz ki, hem temiz su stoğumuz tükenmesin, hem de atık su depomuz dolmasın.

Tuvalete girdim, kapı arkaları aynı yıllar önce Türkiye'deki gibi.. Kimi haberleşmek istemişse, telefon numarasını yazmış, kimi şairliğini tuvalette farketmiş ve hemen oracıkta döktürüvermiş. Nedense aklıma "Yazı yazma helaya, başın girer belaya" diye başlayan tekerleme geldi :)

Kopenhag'a yaklaştıkça yollarda karavan yoğunluğu arttı. Ne de olsa günlerden Cuma ve akşam. Hafta sonu olduğu için herkes karavanını almış, vurmuş kendini yollara. Ama öyle onlarca falan değil, yüzlerce, binlerce karavan. Dikkatimi çekti. Kuzeye doğru gittikçe çekme karavanların oranı artmaya başladı. Mola yerlerindeki marketlerin girişlerindeki raflarda ise onlarca çeşit broşür. Broşürlerde kampingler, outdoor sporların yapılabildiği tesisler, doğa parklarının reklamları var.

Bir sonraki bölümde size Kopenhag, Göteborg izlenimlerimi aktaracağım. Daha sonra da, Kuzey Avrupa'daki son durağımız olan Norveç'in başkenti Oslo'ya ulaşacağız. Oslo'yu biraz daha geniş ve daha çok fotoğrafla aktaracağım sizlere.

Sonraki bölümleri beklersiniz değil mi?